Änglakatten

11/27/2008 08:22:00 fm Posted In Edit This 2 Comments »
Stödj http://www.raddakatten.se/, en organisation som tar hand om övergivna katter och försöker adoptera bort dem, katter som kallas änglakatter. Klicka på bilden så kommer ni till en blogg som drivs av tjejen som är ordförande i föreningen.



Min lilla Selma är en änglakatt. I november för 3 år sedan var det en privatperson som upptäckte en vuxen katt som blivit skjuten, på något sätt upptäckte denna att det var en kattmamma med 6 kjellingar. 2 hade redan dött och 4 fanns kvar. De överlevande katterna kom till ett jourhem, som drivs av bekanta till min pappas sambo, och sedan adopterade jag Selma och pappa och Monica adopterade hennes brorsa Sixten. De var så otroligt små när vi fick dem, sju veckor gamla och man kunde känna varje revben. Selma var så liten att jag fick lyfta upp henne i soffan och lyfta in henne i lådan.


Min alldeles egna lilla Änglakatt


2 Hälsningar:

svartataket sa...

Vad fint! Ja usch det där med djur..adoptera är ju jättebra om man jag göra det!!
Så fin!
Trevlig helg!

KRAM

Stina sa...

Men lilla missen då. Så söt.:-) Kram